modellblogg

München

Kategori: Allmänt

Här hänger jag just nu. I morgon blir jag hämtad 07.40 för att åka till studion. Det jag ska göra är för något slags tyskt klädes varuhus/affär/kedja som säljer en massa olika märken. Efter jobbet åker jag direkt till flygplatsen och tar mig hem igen! Jag ska vara hemma i Båstad igen runt 01:00. Och på onsdag blir det första skoldagen på nästan 4 veckor!
Godnatt!

mera skor...

Kategori: Modellandet

Hittade en bild från ett jobb jag gjorde för ganska längesen i Tyskland för "Roland schuhe". Hittade även en liten "Behind the scenes-film" på hemsidan. Detta var nog det snabbaste och minst ansträngande jobbet jag någonsin gjort. Vi gjorde kanske två bilder, började på morgonen och jobbade fram till lunch, för sen skulle det komma små barn som skulle plåtas. Däremot var de där skorna ca 2 storlekar för små (och egentligen var de gröna...)

Mera Costa Rica

Första och sista bilden snodde jag från Emma Johanssons blogg.

I Costa Rica gjorde vi fyra jobb för svenska Cosmopolitan, vilket betyder att jag sammanlagt jobbat för dem 11 gånger! Jag fick går upp vid fyra nästan varje jobbdag för att börja med hår och make. Första jobbet gjorde vi på stranden varav några bilder på stranden rakt nedanför vårt hus! Dagen efter gjorde vi ett bikini-jobb i ett jätte fint hus med utsikt över havet. Tredje jobbet var hippie-tema och vi plåtade i och runt huset vi bodde i. Vi hade även en häst med på några bilder! Den blev dock stulen... Men den kom tillbaka dagen efter som tur var!
Vi åkte runt och plåtade det sista jobbet på lite olika ställen, bland annat utanför en mataffär och i ett jätte häftigt hus!
Jobben ska komma ut i Cosmopolitan i maj, juni, juli och augusti om jag inte minns helt fel.

Hemma!

Kategori: Allmänt

I onsdags åkte vi från Santa Teresa kl 2 för en 5 timmars bil- och båtresa, övernattning på hotell, 5 timmars flyg, några timmars väntetid, 7 timmars flyg, en massa timmars väntetid och vid 16.45 var jag hemma i Båstad idag (Fredag). Hade gärna stannat lite längre... Nu är jag så fruktansvärt trött.
Godnatt

Costa Rica

Tisdag

&q
Nu är jag i härliga Costa Rica! Det är väldigt varmt och verkligen fint! Idag har jag varit ledig och vi har åkt runt och tittat lite och varit på något animal rescue ställe och klappat små bebis apor mm. De skulle också plåta en annan sak till tidningen idag och då hade de några hästar med så jag har faktiskt ridit lite idag på stranden, i flip flop! Härligt! I morgon ringer klockan kl 4 och vi ska upp och göra hår och make, äta frukost och sedan åka iväg till stranden vi ska plåta på.

Just Cavalli

Kategori: Modellandet

Undercolors of Benetton

Nu har alla Undercolors of Benetton bilder kommit ut på Benettons hemsida! Hittade hela katalogen som man kunde ladda hem och där var även lite backstage bilder. Sedan tror jag vi gjorde någon video också, sen gjorde vi ju även för deras badkläder som väl kommer ut om ett tag.