modellblogg

Imorgon ska det campas!

Kategori: Allmänt

Idag har jag haft tre castingar och när de var klara blev det lite mys i en park. Idag har mamma och pappa också kommit till Frankrike och är i Paris imorgon ungefär vid 10- 11 nån gång. Så imorgon ska jag först gå på en casting, sen åka ut till campingen och hälsar på, och sen tillbaka för att gå på de två sista. Får se om jag kanske även åker tillbaka på kvällen och sover där :) Mysigt!

Färdig castat för idag

Nu kom jag precis tillbaka till hotellet. Jag hade bara tre castingar idag så det var väldigt skönt. Två stycken låg också ganska nära hotellet så att jag kunde gå. Sen gick jag och satte mig i skuggan i en park och åt lunch. Nu ska jag nog bara ta det lugnt i värmen, läsa min bok, kanske gå och köpa en glass. Härligt!

Mamma, pappa och Elza är på väg ner i Europa nu med husbilen och förmodligen kommer de hit på onsdag och stannar några nätter. De ska ta med en ryggsäck till mig. Kände att det var ganska behövligt, med tanke på att man går och släpar på boken som är ganska stor och tung, highheels och allt annat man behöver som plånbok, vatten och solglasögon. De skulle också ta med havregryn! finns inte här ju. haha

Varma Paris

Kategori: Allmänt

I fredags blev det inget direkt midsommarfirande, men vi gick ut och åt och hade det trevligt. Sen låg vi på rummet halva natten, tittade på Bolt och åt jordgubbar och flingor med mjölk!
Igår sov vi ganska länge men vi kom tillslut utanför rummet och kom på att vi skulle ta oss till ett akvarium! Det låg ett ganska nära Eiffeltornet som jag hade sett reklam för i tunnelbanorna.
Efter det gick vi ut precis utanför och där var fullt med folk och det spelades Michael Jackson-musik och folk dansade.
Det var så fruktansvärt varmt hela dan. Vet inte exakt men det är i alla falla över 30 grader varje dag. På kvällen sen gick vi ut och åt och även då var det riktigt riktigt varmt. Det var en ganska rolig kväll om man säger så. Och en väldigt skön promenad hem till hotellet sen.

Glad Midsommar

Kategori: Allmänt

I morse åkte mamma hem och idag har jag sprungit runt på Paris gator och tunnelbanor hela dan. Jag har varit på fem Gosees och castingar och har en kvar, men den är klockan 18. Så jag hinner vila fötterna lite. Jag glömde nästan bort att det var midsommar, men blev ju påmind av alla svenska tjejer jag stötte på idag. Så det blir nog midsommarpicknick i en park ikväll. Trevligt!

I onsdags hade jag en ledig dag och jag och mamma passade på att åka och se Eiffeltornet!

22 juni

Kategori: Allmänt

Idag gick jag för ovanlighetens skull till studion jag skulle jobba i vilket var väldigt skönt och smidigt! Jag gick från hotellet tio i nio och var i studion, som jag förövrigt har varit i en gång tidigare, klockan nio. Det var jag och en annan modell och vi plåtade franska Elle. Om jag ska sammanfatta dagen så kan jag säga; höst/vinterkläder, mörka läppar, galna hopp och champagnefirande!

När vi var klara möttes jag och mamma upp och gick sedan ut och åt middag. Därefter bestämde vi oss för att vara lite turister och åkte till Triumfbågen, och jag tog såklart med kameran! Jag har varit inne i en studio hela dagen men det har tydligen varit jätte varmt och fint idag, men även senare på kvällen var det riktigt varmt och skönt! Och imorgon ska det blir runt 30 grader!

PARIS

Kategori: Modellandet

Idag blev jag och en av de andra modellerna hämtade klockan 8 på hotellet och kördes till flygplatsen. Vi skulle båda med samma flyg eftersom han bor här i Paris och skulle hem. När jag kom fram blev jag hämtad och skjutsad till hotellet där mamma stod och väntade. Hon bor dock på ett annat hotell och åker hem igen på fredag. Men jag delar rum med Linnea och Tilda och idag lämnade jag bara packningen och sedan drog vi iväg till agenturen. Jag fick skriva i lite formulär, mättes, fick en mobil telefon, ett tunnelbanekort, en karta och schemat för idag och imorgon. Efter det gick jag och mamma till en stor galleria där jag faktiskt hittade en bikini! Jäkligt dyr men den var väldigt fin och ungefär vad jag har letat efter. Sedan var det dags att ta sig till den första castingen. Efter den gick vi och handlade lite mat, frukost mm, och sen gick vi ut och åt på en liten restaurang.
Imorgon är det jobb som gäller. Jag är bokad till franska Elle. Så jag ska vara på studion klockan nio, och den ligger faktiskt ungefär fem minuter från hotellet! skönt.
Nu är jag jätte trött och måste sova.

20 juni

Kategori: Modellandet

En ganska dålig blid på en del av mitt hotellrum

Då är jag nästan klar i Tyskland med Hugo Boss jobbet. Jag kom hit i tisdags och åker hem imorgon, det har gått ganska snabbt tycket jag. Igår var jag på fitting hela dan för visningen jag ska göra ikväll. Vi blir hämtade klockan fyra men sen börjar inte visningen förrän klockan 10. Sen är det två olika visningar jag ska göra så får se hur lång tid det kan ta och när jag kan vara tillbaka på hotellet. För imorgon ska man upp tidigt och resa vidare till Paris. Jag hade lite problem med att packa om väskan men jag tror nog jag ska klara stänga den imorgon.

Nu måste jag göra mig klar för snart blir vi hämtade!

Stuttgart

Kategori: Modellandet

Igår kom jag hit till Stuttgart och blev skjutsad till hotellet och idag blev vi hämtade 8.45. Vi är en massa modeller men det jag och tre andra ska göra är Hugo Boss Orange. Idag provade vi bara alla kläder inför plåtningen på fredag. Så vi var klara någon gång vid tre. O nu ikväll har jag, en tjej från Norge, en tjej från Alabama, en tjej från Prag, en kille från Brasilien och en kille från Australien käkat middag. Jag köpte internet för 24 h men så typiskt att det inte funkar på mitt rum... så jag måste sitta i restaurangen eller nån stans i korridoren utanför rummet. Imorgon är vi lediga, så får ser vad man kan hitta på då.
Godnatt godnatt

Färdig packat

Kategori: Modellandet

Nu har jag precis pressat ihop den stora resväskan. Tror jag har allt, hoppas. Imorgon ska pappa operera ögonen i Malmö och jag åker med ner och tar sedan tåget till Kastrup därifrån. Först blir det Tyskland och Stutgart där jag ska göra Hugo Boss- lookbooken och något mer som jag inte riktigt förstår mig på. Sen flyger jag därifrån till Paris på måndag och stannar där i ungefär tre veckor. Så sammanlagt blir det nästan en månad. Kommer hem igen den 9e juli, lagom till vecka 28!
Nu måste jag få lite sömn så att min förkylning kan försvinna.

Färdig för idag

Kategori: Modellandet

Vi blev klara vid halv sju idag och alla var jätte nöjda! Det blev åtta bilder tror jag, varav en eventuell omslagsbild. Förkylningen har inte varit kul idag, halsen gör ont och det rinner i näsan och huvudvärk på det. Sen har jag en förkylningsblåsa som gör så himla ont också... När jag kom tillbaka till hotellet la jag mig direkt på sängen och sov en timme. Men nu känns det lite bättre. Ska hoppa in i duschen nu och sen lägga mig hade jag tänkt. Taxin kommer imorgon 5.30!
Gav IPhonen till stylisten (som visade sig vara svensk!) och bad henne ta en bild. På alla bilder hade jag lite mörkare kläder fast med något rött i varje bild, som läppstiftet och väskan på den här.
Godnatt!

HAMBURG

Kategori: Modellandet

Nu är jag i Hamburg. Jag bor på ett väldigt litet men mysig hotell med massa falafel ställen bredvid. Här var ingen i receptionen så jag får gå upp lite tidigare och beställa en taxi till mig då. Jag ska vara i studion klockan 9 och det jag ska göra är en plåtning för en tysk tidning som jag tror heter MAXI.
Har fått så ont i halsen idag så nu sitter jag och dricker te och kränger esberitox. Hoppas bara inte det är värre imorgon. Tror jag måste sova nu.
Godnatt!

SOMMARLOV

Kategori: Allmänt

Vi gjorde klart bilderna idag lite snabbt och såhär blev det!
Imorgon blir det Helsingborg med skolan, vilket också är sista dagen. Eftersom jag åker till Hamburg imorgon kväll. Sen har jag Sommarlov !!! Jag får se om jag tar med en dator till Tyskland, men annars kommer jag tillbaka på fredag förmiddag. Innan utspringet :)

Dagens jobb

Kategori: Modellandet

Idag har vi plåtat lookbook-bilder hela dan. o många bilder blev det. Tror det blir lite roligare imorgon när vi ska göra kampanj bilderna!