modellblogg

COPENHAGEN FASHION WEEK

Kategori: Modellandet

I fredags for jag till Köpenhamn för att gå en visning för By Malene Birger då det var Köpenhamns modevecka. Det var kallt som attan och blåsigt var det också, och jag skulle först gå till hotellet från stationen. Jag fick mitt rum som var väldigt fint och sen åkte jag till visningen.
Jag hade ett par ganska hemska skor på mig och inte nog med det utan bland alla dessa löv fanns det stenar som gjorde det en aning svårt att gå. Men jag klarade mig! Efter visningen hade vi lite problem med att få tag på en taxi, men efter ett bra tag kom vi tillslut till hotellet. På lördag förmiddag gick jag tillbaka till stationen och tog tåget hem igen. På kvällen blev det sen 18 års firande i Ängelholm:)
Imorgon är det skola. inte helt okej.
Natti natti

hej hej

Kategori: Allmänt

Mitt nya hår
Klockan halv ett var jag trööött efter en 15 timmars arbetsdag

Långt inlägg jag skrev i tisdags för att få tiden att gå...

Kategori: Allmänt

Nu sitter jag på Kastrup vilket jag inte borde göra.

Planet till Hamburg skulle ha lyft klockan kvart över två. Men när det är jag som ska med så ställs det alltid av någon konstig anledning in. Jag sitter och fikar på Starbucks och sitter precis vid ett fönster och jag ska ärligt säga att jag inte hade velat flyga i det här vädret ändå. Jag är istället bokad till ett flyg klockan åtta ikväll. Så jag hoppas att vädret har bättrat sig till dess!

Det är ganska länge, men jag är van…

Nyss har jag försökt underhålla mig genom att tro att jag ska köpa parfym och gått fram och tillbaka och luktat på alla parfymer. Jag sprayade med dem som jag tyckte om, vilket var ganska många, på ett sånt papper och efter ett tag kom jag på att jag hade ingen aning om vilken som var vilken.  Så jag började om och skev namnen på dem. Jag har lust att köpa en, fick ju 15 danska kronors rabatt när jag gick där och luktade^^ hehe och det blev ingen mascara som jag egentligen skulle ha köpt då jag fick en på Elle-galan. Jag skulle dock vilja ha någon som smakråd.

Och vad ska jag göra nu när jag har fikat klart då?

(Detta skrev jag vid halv fem på flygplatsen, alltså då jag inte hade något internet så jag kunde inte lägga upp det förens nu)

Detta var den finaste kaffe latten jag någonsin har köpt. Förstörde kanske den lite när jag skulle gå och sätta mig då det rann över och hade sig men den var ju fortfarande väldigt fin :)

Nu har jag varit här i snart fyra timmar och har lite mer än fyra timmar kvar innan jag förhoppningsvis kommer iväg. Som tur var fick jag en check på 100 danska kronor till att köpa mat för.

Igår kom jag ju hem från Stockholm och igår kväll gick jag för Stylein. Jag tyckte om kläderna och det kändes som om visningen gick bra! Den och alla andra visningar från Stockholms modevecka finns att se här. Det blev inga fler visningar för min del eftersom jag skulle iväg idag. Men om jag hade vetat att det inte blev förens sent ikväll kanske jag hade kunnat det. Fast det klart, det var ganska skönt att komma hem en natt.

Jag är lite sur för att jag inte fick tag i någon goodiebag. Dock så lättade mina bokare upp stämningen med lite Stockholmsgruppen cosmetic produkter! haha

22:13

Jag har fortfarande inte kommit nån vart överhuvudtaget. Flyget som jag blev ombokad till vad tio i nio och det blev sedan ”försenat” och väntades att gå klockan nio istället. Klockan nio hände ingenting, och tiden flyttades fram till tio. Nu står det expected 22:30. Hoppas verkligen att det stämmer nu. Men det är om en kvart så vi får väl se. Känns inte som om jag kommer komma iväg alls. Nu har det gått tolv timmar sen jag åkte hemifrån i förmiddags…

Det blev i alla fall en parfym (Versace) och en middag bestående av Spenat pasta, med pesto och lax. Väldigt gott men så mättande.

Kan också tala om att flyget kom iväg vid klockan tolv!