modellblogg

ELLE-GALAN 2010

Kategori: Modellandet

Igår var det Elle-galan och jag gick två av visningarna! Det var skoj! Hade dock ett par hööga klackar till skor på första visningen och snubblade till...
Det är jag i den vita kostymen och också den enda med så höga klackar... (Rakt nedanför mig sitter Hayden från Heroes) (hehe)
På den andra visningen hade jag platta skor. pust!
Efter visningarna tog jag och Josefine oss till hotellet.
Det var många på hotellet som hade jobbat på Elle-galan så i morse satt vi några tjejer läänge och käkade frukos/brunch/luncht :) gott gott!
Sen lämnade alla mig ensam i stan och jag tog en liten shoppingrunda.
Nu sitter jag i modellägenheten och kollar på tv och dricker te och försöker få tillbaka min röst och hals som den ska vara. Imorgon har jag ytterligare en ledig dag och då blir det kanske en liten runda på stan igen och så blir det lite plugg!
På måndag ska jag gå en visning och sen åker jag hem om en natt och sedan vidare till Hamburg.

Allt på en gång

Kategori: Allmänt

Nu är det dags för Stockholm fashion week igen och jag åker upp imorgon väldigt väldigt tidigt, för att gå Elle-galan på kvällen. Jag sover första natten på hotell och har sedan hela lördagen och söndagen i Stockholm och då bor jag i modellägenheten! På måndag går jag en visning och kommer hem sent på kvällen.
Jag blev bokad för Goldwell jobbet vilket betyder att jag får åka igen på tisdag ner till Hamburg. På onsdag Klipps ytterligare 7 cm av mitt hår av och det får lite slingor ;) På Torsdagen och kanske även fredagen blir själva fotograferingen. Så det blir kanske ingen skola för mig på ett tag. Vilket är lite dumt just nu. Vi har en hel film att filma och redigera nästa vecka, historieredovisning på tisdag, en massa svenska och allt just när jag ska iväg känns det som...
Nu ska jag i alla fall försöka skriva klart historian och sedan måste jag packa.

Igår kom jag hem och jag har...

Kategori: Allmänt

- Druckit mängder kaffe från alla restauranger och fik på alla flygplatser
- Sett en Robert Pattison lookalike
- varit på alla bankomater överallt och på mer än hälften kunde jag inte ta ut pengar
- Träffat modeller från hela världen varav en väldigt trevlig tysk som jag drack ännu mera kaffe med
- Snackat med någon tysk på tyska, engelska och svenska. Han arbetade på ett café och visste vem jag var:O
- haft problem med mina taxi resor...
- Gått upp vid fem
- glömt bort resten...

Min dag i Schweiz

Kategori: Allmänt

I morse gick jag upp vid sju och gick ner till receptionen och beställde en taxi till idag och en till imorgon. Sen gick jag och åt lite av den goda hotellfrukosten :D.
När jag kom till mitt rum ringde telefonen och det var fotografen som tydligen också bodde här. Så vi delade taxi.

När vi kom fram var det ett galleri med skumma grejer i. som det brukar vara. Om man ska sammanfatta plåtningen så kan jag säga att jag hade en "bananväska", "banan halsband", "banan axlar" och fick bita i en banan. Jag fick vitmålade fingrar och ögonbryn, klappa en häst gjort av små pälsbitar:O bära två stycken 200 000 kronors klockor samtidigt, Träffa en katt som inte ville vara med på bild som istället fick bytas ut mot tejprullar och kex. Fick en påse på huvudet där det stod "sold", svullna och röda fötter, se helt förvånad ut och under hela tiden höll jag på att somnade flera gånger.
MEN! Bilderna blev coola. Nu vill jag sova! Klockan ringer vid fem imorgon och då tar jag taxin till flygplatsen och far till Hamburg. Några timmars fram och tillbaka vandring på flygplatsen och sedan tar jag mig till castingen. Efter den ska jag hem! det ska bli skönt att komma hem.
Godnatt.

Switzerland

Kategori: Allmänt

Igår kväll fick jag veta att jag skulle till Schweiz idag. Jag tog tåget från Båstad till Kastrup vid tre och sen gick planet klockan åtta. Jag tog en taxi från flygplatsen för att komma till hotellet och för att vara säker frågade jag chauffören om mitt kort säkert fungerade. Han testade det och sa att det var inga problem. När vi kom fram till hotellet och jag skulle betala visade det sig att det trots allt inte fungerade. Han ringde något  nummer och de bekräftade att mitt kort inte skulle fungera. Han trodde inte jag kunde ta ut pengar med kortet då heller så vi tänkte att hotellet kanske kunde betala för mig så länge, men då var det såklart ingen i receptionen när vi kom in utan bara ett kuvert till mig med nyckel och kort till rummet. Jag ringde och rådfrågade mamma och hon trodde att det ändå skulle fungera att ta ut pengar. Så vi fick köra igen till närmsta bankomat och vipps, det fungerade alldeles utmärkt. Sen fick vi åka tillbaka och jag kunde betala taxi chauffören!
Nu sitter jag på rummet käkar halstabletter. Imorgon är det plåtning och jag får gå upp ganska tidigt så att jag kan hinna beställa en taxi och käka lite frukost! På måndag åker jag vidare till Hamburg för en casting och kommer hem sent måndag kväll.
Nu ska jag gå och lägga mig hade jag tänkt.
Godnatt.

Åka skidor!!!

Kategori: Allmänt

Imorgon blir min första dag i skolan efter lovet och då ska vi åka till Vallåsen och åka skidor. Tror det var ca tio år sedan jag åkte... hehe. hjälp. Jag har packat ihop lite "skid-"kläder och får bara hoppas på det bästa. Det blir säkert kul :) Problemet är bara att min vänner är nog alla lite eller ganska mycket väldigt jätte mycket bättre än mig... men då får de väl lära mig!
Nu ska jag sova hade jag tänkt.
God natt god natt

Snö+flygplatser är inte lika med bra

Kategori: Allmänt

I Måndags tog lovet slut och jag åkte till London. Jag kom fram granska sent och gjorde inte så mycket mer än att jag gick och la mig när jag hade kommit hem till fotografen där jag skulle bo. Morgonen efter ringde klockan vid sju och vi åkte in till studion, jobbade hela långa dan till kanske åtta eller nio på kvällen, på tre jäkla bilder. TRE. Mitt hår blev klippt på köpet och jag fick nack-skador då jag låg vred nacken och tryckte kinden neråt ett bra tag...
Efter en elva-tolv timmars arbetsdag åkte vi hem igen för att soooova.
Men jodå. Det här var den kuliga biten! På onsdagen skulle jag ta ett tidigt flyg hem och klockan ringde vid 5.15, jag blev skjutsad till tågstationen där jag tog tåget in till flygplatsen, och på flygplatsen checkar jag in och allt verkar vara som det ska. Innan jag får komma in till säkerhetskontrollen säger de att mitt flyg har blivit inställd, och jag får veta att det går ett till Köpenhamn klockan halv åtta på kvällen! Vilket betydde 12 timmar framåt!!!
Jag fikade lite här och lite där, satt på golvet lite, lite på en ledig bänk, gick på toaletten, köpte en tidning. Efter sju timmar på flygplatsen bokade min bokare en natt på ett hotell i närheten och ett annat flyg nästa dag eftersom jag annars hade fått stanna i Köpenhamn över natten om jag hade tagit det sena flyget...
Så jag tog en buss till hotellet.
I morse ringde klockan 5.30 och jag tog samma buss tillbaka till flygplatsen för ett nytt försök! Då var det minsann inga problem!
(Inlägg utan bilder är inte kul så här är en liten bild från igår kväll på min fina middag!)

10-01-10

Kategori: Allmänt

Några timmar kvar på lovet kan man väl säga..
Känns fruktansvärt trist, men när man tänker på att jag tagit mig igenom halva gymnasiet så känns det ändå helt okej faktiskt! Bara andra halvan kvar nu.
Men imorgon blir det ingen skola för mig utan jag ska flyga till London och göra någon testfotografering på tisdag. Jag åker imorgon vid ett men jag vet ännu inte vart jag ska, var jag ska bo, eller någonting känns det som. Men det ska jag tydligen få veta imorgon! Jag har inte heller hunnit tala om för mina lärare att jag ska iväg... så jag får väl slänga iväg ett mail och hoppas på det bästa!
Jag kommer tillbaka på onsdag eftermiddag! Nu ska jag packa ihop lite saker och sen ska jag väl sova!