modellblogg

Snö+flygplatser är inte lika med bra

Kategori: Allmänt

I Måndags tog lovet slut och jag åkte till London. Jag kom fram granska sent och gjorde inte så mycket mer än att jag gick och la mig när jag hade kommit hem till fotografen där jag skulle bo. Morgonen efter ringde klockan vid sju och vi åkte in till studion, jobbade hela långa dan till kanske åtta eller nio på kvällen, på tre jäkla bilder. TRE. Mitt hår blev klippt på köpet och jag fick nack-skador då jag låg vred nacken och tryckte kinden neråt ett bra tag...
Efter en elva-tolv timmars arbetsdag åkte vi hem igen för att soooova. 
Men jodå. Det här var den kuliga biten! På onsdagen skulle jag ta ett tidigt flyg hem och klockan ringde vid 5.15, jag blev skjutsad till tågstationen där jag tog tåget in till flygplatsen, och på flygplatsen checkar jag in och allt verkar vara som det ska. Innan jag får komma in till säkerhetskontrollen säger de att mitt flyg har blivit inställd, och jag får veta att det går ett till Köpenhamn klockan halv åtta på kvällen! Vilket betydde 12 timmar framåt!!!
Jag fikade lite här och lite där, satt på golvet lite, lite på en ledig bänk, gick på toaletten, köpte en tidning. Efter sju timmar på flygplatsen bokade min bokare en natt på ett hotell i närheten och ett annat flyg nästa dag eftersom jag annars hade fått stanna i Köpenhamn över natten om jag hade tagit det sena flyget...
Så jag tog en buss till hotellet.
I morse ringde klockan 5.30 och jag tog samma buss tillbaka till flygplatsen för ett nytt försök! Då var det minsann inga problem!
(Inlägg utan bilder är inte kul så här är en liten bild från igår kväll på min fina middag!)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: