modellblogg

Hemma!

Kategori: Modellandet

Äntligen hemma igen! Greklandresan har varit ganska jobbig på många sätt. Först spiller en liten kille bredvid mig Pepsi över hela mig, men eftersom jag hade en massa kläder i väskan kunde jag ju bara byta tänkte jag. När jag kommer fram till Athen, ganska sent i söndags kväll, så kommer aldrig min väska och jag får då veta att den är kvar i Paris. De kunde inte flyga den till Athen förrän dagen efter men eftersom jag skulle vidare till ön Syros skulle det ta ytterligare en dag för väskan att komma... På Måndagen åkte hela teamet en ca 3 och en halv timma lång båtresa till ön vi skulle plåta på. Pga demonstrationerna i Athen gick inga båtar dit sen så jag fick aldrig min väska, inte förrän på hemvägen igår... Då även båten tillbaka till Athen fick ta en omväg, vilket gjorde att båtresan tog ca 1 timme längre tid, och öven resan till hotellet tog mycket längre tid. Jag var på hotellet i går kväll vid 01:00 och skulle bli hämtad kl 03:00 så tror jag fick sova i ca en timme.
Syros var i alla fall jätte fint! Jag bodde på ett väldigt fint hotell med havet precis utanför fönstret. På måndagen gick jag en liten promenad och titta runt och tog lite bilder!
Själva jobbet gick jätte bra. Det blev väldigt fina bilder som kommer ut redan i slutet av juli i Grekiska Vogue. Men jag var väldigt förkyld andra jobbdagen vilket jag fortfarande är. Har precis varit hos doktorn och förhoppningsvis hinner jag bli bättre tills jag ska till Berlins modevecka!
Nu ska jag iväg och grilla med några vänner! Sen ska jag snart gå och lägga mig och sova hur länge som helst!!! :)

Greece!

Kategori: Modellandet

Igår kväll kom jag fram till Athen, men tyvärr inte min väska.. Den var kvar i Paris. I morse blev jag hämtad och hela teamet tog båten över till ön Syros. Det var en ganska lång båt tur, ca 3 och en halv timme. Här är riktigt fint! Just nu ligger jag på mitt hotellrum med fönsterna öppna och det blå gröna vattnet precis utanför! I dag ska vi inte jobba, jag ska bara få mina naglar fixade inför i morgon. Jag tänkte snart ta en liten promenad ut och se mig om. Förhoppningsvis kommer min väska hit i morgon! Tyvärr kan jag inte lägga upp bilder med IPaden... Men det får jag ta när jag kommer hem om jag inte får rätt på det!

Stockholm!

Nu måste jag packa ihop väskan för om en liten stund åker jag till flygplatsen för att flyga till Stockholm! Jag ska jobba i morgon och på onsdag och sedan hem på onsdag kväll igen, om jag nu inte ska direkt till Tyskland efter det.
Jag var på Torekovs varmbadhus och gjorde manikyr och pedikyr tidigare idag så att det skulle vara klart när jag kommer till studion i morgon :)

Nya Cosmo

Kategori: Modellandet

I fredags fick jag hem nya Cosmopolitan med den tredje storyn från Costa Rica! De här bilderna plåtade vi i huset vi bodde i, i trädgården och på stranden nedanför!

Studeeeenten!!!

Kategori: Allmänt

Igår...

Kategori: Modellandet

Igår gick jag upp vid fyra, tog tåget till Kastrup och flög till Hamburg. När jag kom fram hade jag blivit tillsagd att skynda mig så mycket som möjligt till stället vi skulle plåta på och när jag väl kom fram var det bara att sitta och vänta, i flera timmar. Inte förrän efter tre började vi plåta. Det var vinterkläder, julgranar och julklappar...

När jag var klar blev jag hämtat och åkte till flygplatsen för att åka hem igen. Men som vanligt blev det krångel med tåget från Köpenhamn som först var så överfullt att man inte fick plats, nästa blev inställt, och tillslut fick jag ta ett men som bara kom till Helsingborg. Men självklart blev även det försenat, och väl i Helsingborg kom mamma och hämtade mig som tur var! Idag är jag väldigt trött. Har inte sovit ordentligt på flera dagar och gått upp runt 4 flera dagar den senaste tiden... men snart är i alla fall skolan över och då behöver jag inte stressa över det!