modellblogg

Hemma!

Kategori: Modellandet

Äntligen hemma igen! Greklandresan har varit ganska jobbig på många sätt. Först spiller en liten kille bredvid mig Pepsi över hela mig, men eftersom jag hade en massa kläder i väskan kunde jag ju bara byta tänkte jag. När jag kommer fram till Athen, ganska sent i söndags kväll, så kommer aldrig min väska och jag får då veta att den är kvar i Paris. De kunde inte flyga den till Athen förrän dagen efter men eftersom jag skulle vidare till ön Syros skulle det ta ytterligare en dag för väskan att komma... På Måndagen åkte hela teamet en ca 3 och en halv timma lång båtresa till ön vi skulle plåta på. Pga demonstrationerna i Athen gick inga båtar dit sen så jag fick aldrig min väska, inte förrän på hemvägen igår... Då även båten tillbaka till Athen fick ta en omväg, vilket gjorde att båtresan tog ca 1 timme längre tid, och öven resan till hotellet tog mycket längre tid. Jag var på hotellet i går kväll vid 01:00 och skulle bli hämtad kl 03:00 så tror jag fick sova i ca en timme.
Syros var i alla fall jätte fint! Jag bodde på ett väldigt fint hotell med havet precis utanför fönstret. På måndagen gick jag en liten promenad och titta runt och tog lite bilder!
Själva jobbet gick jätte bra. Det blev väldigt fina bilder som kommer ut redan i slutet av juli i Grekiska Vogue. Men jag var väldigt förkyld andra jobbdagen vilket jag fortfarande är. Har precis varit hos doktorn och förhoppningsvis hinner jag bli bättre tills jag ska till Berlins modevecka!
Nu ska jag iväg och grilla med några vänner! Sen ska jag snart gå och lägga mig och sova hur länge som helst!!! :)

Kommentarer

  • Tina säger:

    Hej! har ett par frågor till dig som jag hoppas att du vill svara på! :)

    Vilket år är du född? och hur blev du en modell? Tjänar du mycket på det? Är det roligt? och sist men inte minst, kan man bli modell om man ser ut som en fast att man bara är 172 cm lång?



    KRAM! :)

    2011-07-04 | 18:44:05
  • Hanna säger:

    Hej! Jag är född 92! Och jag blev scoutad hemma i Båstad när jag var 13 år. Vad man tjänar är väldigt varierande från jobb till jobb, men man kan absolut tjäna ganska bra :) För det mesta tycker jag det är roligt, men det kan också vara väldigt jobbigt med långa resdagar o arbetsdagar. Det finns helt säkert modeller som inte är mer än 172 så visst går det :)



    Kram Hanna

    2011-07-04 | 21:50:02
    Bloggadress: http://hannahojman.blogg.se/
  • Tina säger:

    Okej! tack för svaren!:D aha, jag bor utanför båstad! inte så kul att veta kanske men ändå! ;)

    2011-07-04 | 22:46:41

Kommentera inlägget här: