modellblogg

Switzerland

Kategori: Allmänt

Igår kväll fick jag veta att jag skulle till Schweiz idag. Jag tog tåget från Båstad till Kastrup vid tre och sen gick planet klockan åtta. Jag tog en taxi från flygplatsen för att komma till hotellet och för att vara säker frågade jag chauffören om mitt kort säkert fungerade. Han testade det och sa att det var inga problem. När vi kom fram till hotellet och jag skulle betala visade det sig att det trots allt inte fungerade. Han ringde något  nummer och de bekräftade att mitt kort inte skulle fungera. Han trodde inte jag kunde ta ut pengar med kortet då heller så vi tänkte att hotellet kanske kunde betala för mig så länge, men då var det såklart ingen i receptionen när vi kom in utan bara ett kuvert till mig med nyckel och kort till rummet. Jag ringde och rådfrågade mamma och hon trodde att det ändå skulle fungera att ta ut pengar. Så vi fick köra igen till närmsta bankomat och vipps, det fungerade alldeles utmärkt. Sen fick vi åka tillbaka och jag kunde betala taxi chauffören!
Nu sitter jag på rummet käkar halstabletter. Imorgon är det plåtning och jag får gå upp ganska tidigt så att jag kan hinna beställa en taxi och käka lite frukost! På måndag åker jag vidare till Hamburg för en casting och kommer hem sent måndag kväll.
Nu ska jag gå och lägga mig hade jag tänkt.
Godnatt.

Kommentarer

  • Axelina säger:

    lycka till vännen!<3

    2010-01-24 | 09:42:15
  • Lovisa säger:

    Hoppa det går bra! :) Och vet du? Jag förstår inte riktigt, men det gör nog inte du heller :) tihihihiiiihihi puss

    2010-01-24 | 13:00:38

Kommentera inlägget här: