modellblogg

Hundar på TV!

Kategori: Allmänt

Visst är det mycket djurprogram på TV just nu!?
På måndagar klockan 20.00 på TV 4+, börjar mitt absoluta favoritprogram om djur. Mannen som talar med hundar! Mannen heter Cesar Millan och jag tror de flesta hundintresserade har sett programmet, och de som inte har, borde verkligen göra det!
Han hjälper folk som på olika sätt har problem med sina hundar. Att hunden får mycket motion varje dag är det första steget för att kunna få en undergiven och balanserad hund. Tydligen inte självklart i Amerika där det verkar som om folk aldrig går ut och går med sina hundar. Vi människor ska vara flockledare och vi måste ta ansvar för våra hundar.

Jag blir alltid så glad när jag ser programmet! Tänk vad häftigt att jobba med hundar som han gör! Han har hur många hundar om helst, och han måste ha räddat massvis med hundar från avlivning genom att se till att deras problem försvinner.

Alla dessa djurprogram.. ja, så som "Mannen som talar med hundar", "Hundcoachen" och "Min hund styr mitt liv" som ska hjälpa folk som har problem med sina hundar, betyder väl att det faktiskt finns många som har problem med sina hundar.. tyvärr. Men jag tror många inte behandlar sina hundar som hundar, utan mer som människor. Då är det inte konstigt att det kan gå fel. Men det är aldrig hundens fel.  

Jag kollade runt lite på internet där folk har diskuterat just Mannen som talar med hundar. Jag blev väldigt förvånad då väldigt många tyckte att han var alldeles för hård mot hundarna och att hans metoder inte alls var bra för hunden.
Jag håller inte med ett dugg! Han är bäst ju;)

Kommentarer

  • Karin säger:

    Visst är Cesar bäst! Det hänger på oss människor, hundproblemen är nästan aldrig hundarnas fel. Har vi hund, får vi ta på oss det ansvaret!

    2009-05-02 | 08:16:19
  • anna säger:

    Håller med! Cesar är bäst! det är därför vi alla gillar måndagar!

    2009-05-02 | 13:44:52
    Bloggadress: http://annatroller.blogg.se/

Kommentera inlägget här: