modellblogg

MUSIC

Kategori:

Nu när vi har åkt en massa de här dagarna har jag lyssnat på väldigt mycket musik och funderat lite, försökt komma fram till vilken låt som är bäst. Det är svårt, det finns ju så mycket bra. Hittar man en favorit så lyssnar man på den hela tiden, och sen är den inte lika bra längre. Finns många sådana exempel. En låt jag tycker är väldigt bra nu men som jag vet att jag snart kommer tröttna på är Restaurant med The Thrills. Men om jag ska säga en artist som är den bästa, som jag har lyssnat på väldigt länge, och som jag aldrig riktigt kommer tröttna på, måste det vara antingen The Cure eller The Shins. På något sätt är de ganska lika varandra men jag tror jag väljer The Shins om jag måste.

Om jag sen ska välja en låt tror jag att det får bli Phantom Limb. Dels för att det var den första låten jag hörde med dem och för att den är väldigt bra, men också för att jag märkte att alla deras musikvideor är ganska konstiga och detta var den mest normala, haha. Så tänk inte för mycket på den utan lyssna på låten!

Phantom Limb med The Shins

Kommentarer


Kommentera inlägget här: