modellblogg

Pitbullterrier

Kategori:

Jag ska vara ärlig och säga att jag nog aldrig träffat en Pitbull. Men av alla program på TV har jag gått och blivit lite kär i rasen.


Pitbullterriern är en ras som alltid diskuterats mycket och man kan säga att den blivit väldigt missförstådd. Många förknippar direkt rasen med aggressiva och rent livsfarliga kamphundar.   

Och visst har en Pitbull större kapacitet att göra skada om vi människor inte tar vårt ansvar, än t.ex. vad en Chihuahua har.  
Men om alla hundägare tar hand om sina hundar på rätt sätt och ställer krav, tror jag vilken hund som helst kan bli en underbar kamrat!


Jag går runt och fantiserar och tjatar om en Pitbull nästan hela tiden.  Men, nej, en till hund blir det nog inte... det får jag vänta med tills jag flyttar hemifrån!
Visst är de fina!

Kommentarer

  • Lovisa säger:

    Jag håller med. Dom är sjukt fina! Det skulle inte varit fel med en sådan i huset. Och dom är ju söta som socker när dom är valpar också. Jag tycker att detta ska bli ditt nästa kap hanna. Att köpa en pitbull. För det har du tjatat om lääänge. haha

    2009-05-13 | 21:26:26

Kommentera inlägget här: