modellblogg

Weimaraner

Kategori:

Weimaranern är ännu inte så vanlig här i Sverige, men jag tycker rasen är väldigt fin och de verkar vara trevliga hundar! Jag har bara träffat en Weimaraner hitintills, vilket var på Elzas valpkurs .


Weimaranern är en jakthund, som ursprungligen kommer ifrån Tyskland. Tydligen finns hundarna både som kort- och långhåriga, vilket jag inte visste innan jag började leta lite fakta om rasen till det här inlägget. Jag har aldrig sett långhåriga, vilket beror på att de korthåriga är mycket vanligare.


Jag vet inte riktigt vad det är som gör att jag tycker om den här rasen så mycket, men det kanske inte är så konstigt om man tänker efter. Det är ju trots allt en väldigt vacker hund, och dessutom var den från början en väldigt exklusiv ras som bara adeln fick hålla. Jag får för mig att de rör sig väldigt "majestätiskt", lite som pudeln, fast kanske lite försiktigare. Men som sagt vet jag inte så mycket om rasen än... Men det kommer!



 Alla valpar är bedårande... men bara titta på den här!

Kommentarer

  • Lovisa säger:

    detta är lätt en av de absolut finaste hundarna som finns! fy tusan vad dom är fina!

    2009-06-05 | 09:51:15

Kommentera inlägget här: