modellblogg

Tillbaks till skolan

Kategori: Allmänt

Att jag i förgår natt drömde en mardrömmar om skolan är väl ett tecken på att lovet börjar ta slut. Det kändes redan igår som om det var slut. Inte okej. Jag drömde att första dagen efter lovet skulle vi ha redovisning, vilken nästan är sant då vi ska ha det på tisdag. Men jag hade inte förberett mig ett dugg. Det var faktiskt en väldigt hemsk dröm.

Idag har jag bestämt mig för att komma en bit i min engelska bok, göra lite av svenskan, kanske städa lite i mitt rum och borsta lite på hunden. Jag är väldigt bra på att få panik, stressa och ha allt jag måste göra i huvudet, vilket gör att jag inte får så mycket gjort. Tror jag måste lära mig att ta det lugnt och ta en sak i taget så att jag faktiskt kan få något gjort. Pappa säger att jag måste lära mig att skita lite i skolan. haha, skönt att det är på det hållet ju.

På lovet följde jag med mamma och pappa på en liten höstlovs semester till Öland. Sen har vi i princip köpt en bil som vi nog ska hämta nästa helg:) Så nu ska det köras!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: