modellblogg

Min arbetsdag

Kategori: Modellandet

Idag gick jag upp tidigt för att gå runt hörnet och göra en testfotografering. Det blev fyra bilder tror jag och jag hade olika sminkningar på varje bild, men alla var lika galna. Med en himla massa färg, lösögonfransar och fjädrar och grejer. Klockan två var vi färdiga och då började jag direkt ta mig till visningen jag hade. Det var visningen med dem stora och tjusiga klänningarna jag hade testat igår. Alla hade fyra ingångar och visningen gjorde vi två gånger. Den var lite annorlunda från andra visningar för vi skulle först gå igenom en studio där dem filmade och fotograferade, sedan gick vi in i nästa rum där det stod en massa folk och tittade, och sedan tillbaka och ut igen. Sammanlagt åtta gånger. Efteråt fick vi gå ut i klänningarna och mingla runt med champagne och vara trevliga och bli fotograferade.
Jag i en av dem fina klänningarna, och fotografen(min påklädare) kom också med på ett hörn

Kommentarer


Kommentera inlägget här: