modellblogg

Kost och träning!

Kategori: Allmänt

  • Det är några som har undrat lite om hur jag äter och tränar så jag tänkte skriva lite om det. Vi har väldigt länge ätit ganska nyttig mat i min familj, men ganska nyligen så började jag äta lite mer åt GI hållet. Det betyder att jag äter mycket protein och inte så mycket kolhydrater. Jag äter alltså inte sånt som pasta, potatis, vanligt bröd mm... Det kan vara lite svårt med tanke på att jag även är vegetarian sedan snart 7 år tillbaka. Men jag äter fisk, så det blir det ganska mycket av. Även ägg går det åt en hel del.
  • Vad gäller träning har jag egentligen alltid varit ganska aktiv och tränat. För några år sedan tränade jag väldigt mycket friidrott, som jag saknar ibland... Efter det har jag tränat på friskis och svettis och jag har även ridit sen jag var ca 6 år, vilket faktiskt är ganska bra träning. Nu har jag börjat träna på gym tillsammans med en kompis och det är riktigt kul! Där brukar det bli antingen powerwalk på löpbandet, träning på crosstrainern, styrketräning, eller både och. Jag är även ute och går en del, men det har det blivit lite dåligt med nu på grund av vädret... Då åker jag hellre bort till gymmet och går där! Sen ska jag bara tillägga att nu säger jag inte att det är såhär man "ska" göra. Men såhär äter och tränar jag och det passar mig och det mår jag bra av :)
En väldigt gammal bild efter att jag hoppat en bana, med riktigt rejäla hinder, på min favoritponny!

Kommentarer

  • Lisa säger:

    Åå det här var jättebra information! Tack för att du skrev om det här. ^^

    Kommer fortsätta läsa din blogg som vanligt. Hoppas du får något roligt jobb snart. :D

    Kram Lisaa

    2011-12-10 | 11:36:33
    Bloggadress: http://lisakims.myshowroom.se/
  • Frida säger:

    hej igen :) älskar din blogg! vilka är dina absouluta "no-go:s" ? Alltså vad får man modell inte äta? Typ choklad, chips osv? kram!

    2011-12-10 | 14:50:49
  • Emma säger:

    ååå, äre Disco Lass? ;)

    2011-12-11 | 21:58:27
  • Hanna säger:

    haha jaa! Det är Disco! :)

    2011-12-11 | 22:32:19
    Bloggadress: http://hannahojman.blogg.se/

Kommentera inlägget här: