modellblogg

Svar på kommentar!

Kategori: Modellandet

Kommentar: bäst betalda jobb vore intressant att läsa om, och gärna en summa :) roligaste jobbet, första jobbet, värsta jobbet :)

Svar:
  • Det första betalda jobbet jag gjorde var det för tidningen Frida, när jag var 15 år gammal.
  • Roligaste jobbet, det måste nog bli någon av de längre resorna jag gjort. Sisley jobbet vi gjorde i Sydafrika vad riktigt kul, eftersom vi då var fyra svenska modeller och vi bodde på ett jättefint hotell och plåtade i en galet vacker öken. Men det allra roligaste måste nog ändå vara när vi plåtade för Cosmopolitan i Costa Rica! Framförallt för att det var ett så häftigt ställe, som jag har bestämt att jag måste tillbaka till en dag. Vi var även lite lediga och hann faktiskt se en hel del. Dessutom var det nog ett av väldigt få jobb där jag inte tyckte det skulle bli skönt att komma hem igen efter. Jag ville bara stanna kvar där! Därför måste nog det vara det roligaste jobbet jag gjort :)
  • Värsta jobbet. hmm... Det är ganska många gånger jag har stått i solen och plåtat vinterkläder och svettats och fått värmeslag, precis som man ganska ofta får plåta sommarkläder när det är riktigt kallt ute. Ibland har jag fått kämpa ända fram till midnatt och någon gång därför fått byta flyg. Dessutom fick jag en gång veta efter allt det här att stylingen inte fungerade, så bilderna kunde inte användas. Då blir man väldigt irriterad. Allt det där helt i onödan? Men om jag ska välja ett så får det nog bli ett av mina allra första jobb, i Sydafrika. Även där var det för Cosmopolitan. Den första storyn skulle plåtas bland en massa röda klippor, som låg ca 5 timmars bilresa (på hålig grusväg!!!) bort. Väl framme så var det så galet varmt... Vi höll på tills solen gick ner, och sedan var det bara att hoppa in i bilen för 5 timmars ytterligare bilfärd. Jag vet inte när vi kom hem, men det var väldigt sent och jag var så trött. Inte nog med det utan jag visste att jag skulle upp några timmar senare för att göra nästa plåtning. Detta var mitt andra riktiga jobb och kanske just därför var jag inte alls beredd på det här. Det fick mig verkligen att ogilla att jobba som modell och jag bestämde mig nästan för att jag skulle sluta modella så fort jag kom hem. Men som tur var var de andra tre jobben inte alls lika jobbiga :)
  • Det bäst betalda jobbet jag har gjort var nog det jag gjorde för Goldwell, tror jag.
Bilder från underbara Costa Rica!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: