modellblogg

Hårstyling

Kategori: Modellandet

Fråga: hej, hur funkar det när man får ett jobb bokat eller om man ska gå en visning? Får de göra vad de vill med ens hår? Tex klippa av allt eller färga bara för att det ska passa till visningen? Eller får de inte "göra något" med ens hår? Hade varit kul att veta, sen kanske hur du sminkar dig till vardags? :=)
  • Svar: Hej! Nej, de får ofta inte göra så mycket alls. Skulle de nu till exempel vilja raka av mig håret så vill varken jag det själv, men min agentur vill inte heller det, eftersom jag då kanske inte kan få så mycket jobb efter det. Om de någon gång skulle vilja klippa av lite så brukar jag säga att det är okej med mig men att de måste kolla med min agentur. De som jobbar med hår på det här sätter har ju dock som jobb att göra så att det "ser ut som kort hår" eller "ser ut som om man har lugg" på bild. Ser man det från alla håll kanske det ser hur dumt som helst ut. Däremot är det ganska vanligt att håret blir lite förstört och slitet av all styling där de drar och sliter och plattar och lockar...
Här har jag löshår så att det blev väldigt väldigt långt.
Här har jag fått löslugg
En väldigt väldigt gammal bild där jag har fått peruk. De hade säkert kunna göra det här med mitt hår, men jag kommer ihåg att jag hade gått en visning precis innan och de hann inte göra det.
Detta är faktiskt mitt hår! Kommer ihåg att jag fick åka hela vägen hem med det här gigantiska håret, som dessutom var ganska svårt att få ut när jag väl kom hem...
Det här jobbet är nog det där de gjorde mest med mitt hår, på riktigt. Men det handlade ju om håret, så kanske inte så konstigt att de klippte ganska mycket och färgade det lite. Annars har jag aldrig färgat mitt hår.

Kommentarer

  • Anonym säger:

    hej!

    först och främst vill jag säga att jag tycker du är otroligt vacker!

    sen måste jag fråga om du vet några modeller som är vackra - fast har stora näsor- haha..... Vilken knasig en!

    UPPSKATTAR SVAR

    kram!

    2011-12-11 | 17:03:40
  • Mich säger:

    Hej. Vill först och främst säga: att du har en fin blogg och att du är supervacker!

    Jag har oxå en fråga som jag skulle vara tacksam om du svarade på :)

    Jag har precis gått med i en agentur, men är ganska ny på det här. Så jag undrar för det första vad en testfotografering för en fotograf innebär? Och om du har några tips eller råd inför castings..? Sen undrar jag oxå om man nu ska "slappna av" o låta agenturen göra resten eller om det finns sätt att öka sin modellkarriär på och isåfall vad?



    Kram

    2011-12-12 | 02:15:17
  • petra säger:

    åh, snygg du är!! är du 182 cm?:)

    2011-12-12 | 17:53:50
  • Johanna säger:

    Hej!

    Jag undrar hur det går till inför en plåtning med styling. Byter du om ensam i ett rum vid studion, eller är stylisten med då? Om ni är på location, vart byter du om då? Och är stylisten med då isåfall? :)

    2011-12-12 | 18:09:41

Kommentera inlägget här: