modellblogg

Retuschering av bilder?

Kategori: Modellandet

Jag fick en fråga angående retuschering av bilder och om jag kan se skillnad på hur jag ser ut på bilder och hur jag ser ut på riktigt. Jag tyckte det var en väldigt bra fråga så därför tänkte jag göra ett litet inlägg vad gäller den saken.
Och ja absolut retuscheras bilerna, mer eller mindre beroende på fotograf och vad för typ av bild det är. Vissa vill att modellen ska se väldigt naturliga ut och retuscherar bilden så lite som möjligt, medans andra gör det mer, ibland lite för mycket kan jag tycka. Här under är några exempel där jag kan se vad som är retuscherat, förutom att snygga till huden och så som de förmodligen gör på de flesta bilder!
På bilden här över känner jag inte riktigt igen mig själv. Det jag framförallt kan se är hakan, nej så ser inte min haka ut! haha
På denna bilden har jag fått väldigt fina och jämna tänder, vilket jag inte riktigt har. De har även tagit bort mina födelsemärken över läppen!
Bilden här över är en väldigt gammal bild, där jag har fått bruna ögon. Det kan kanske bero lite på ljuset, men eftersom de egentligen är gröna måste något har ändrats lite i efterhand!
På den här bilden har lite födelsemärken försvunnit och jag vet inte säkert men det skulle mycket väl kunna vara så att benen har gjorts lite smalare?
Om man jämför den här bilden med de andra så har jag inte alls lika snygg hud här. Tror att den här knappt är retuscherad, bortsett från att jag har bruna ögon även här...

Kommentarer

  • Johanna säger:

    Tack snälla för svaret! Du är så himla vacker, retuscherad eller oretuscherad! :)

    2011-12-03 | 15:00:39

Kommentera inlägget här: