modellblogg

15 december

Kategori: Allmänt

Kom precis hem från hoppträning med grymmaste Elfen! Det var riktigt kul och jag tycker det går lite bättre för varje gång :) Oj vad jag vill köpa henne... Men med tanke på att jag aldrig kan vara säker på om jag är hemma i morgon eller om jag ska åka till till exempel London och ibland kan jag vara iväg i flera veckor dessutom, så blir det nog lite svårt...
Tänkte i alla fall svara på två frågor också!
  • Hej hej! Jag undrar om du får betala alla resor du gör när du arbetar. Till exempel om du har castingar i London och ett jobb. Vem är det då som betalar hotell och flygresa och allt vad det kan vara? För om det är du som betalar så får du väl inte så stor inkomst? Kram Lisa
Svar: Hej! Om jag är bokad för ett visst jobb så betalar alltid kunden flyg och hotell. Ska jag åka iväg en längre tid för att bara gå på castingar och alltså inte har något speciellt jobb bokat, så får jag själv stå för flyg och hotell. :)
  • Hej! Först och främst, tack för en fin blogg! :) Jag tänkte fråga dig om lite tips! Det är så att jag också är lite inne på modellande. jag har gått en hel del lokala visningar men lyckas inte få en bra agentur. Jag blev scoutad av en agentur i Stockholm, men då jag bor i gbg tyckte dom att avståndet var lite för långt, vilket de flesta agenturer där verkar tycka. Agenturer här i närheten verkar inte lika intresserade heller. Så jag undrar fall du vet/har några förslag på om man måste ha en bra agentur för att "komma igång" på riktigt med jobb och så, eller om det finns andra vägar? Kram!
Svar: Hej! Vad roligt, tack själv! Jag själv bor ju i Skåne och min svenska agentur är i Stockholm, så det borde inte vara några problem. Jag tror absolut det är viktigt att ha en bra agentur. Annars blir det svårt att få några bra jobb, och då är det nog Stockholm som gäller! Så lycka till med det :)

Kommentarer

  • Elin säger:

    Hejsan! Jättefin blogg! Tänkte bara höra efter lite gällande måtten för modeller. ;) Vilka mått (bröst, midja, höft) är det man brukar gå efter? Är de måtten cirkamått/rekommenderade mått eller maxmått? Vet du om det gör något om man ligger relativt långt under (typ omkring tio cm) måttet för t ex höfter eller midja? Kram Elin

    2011-12-18 | 17:13:30

Kommentera inlägget här: