modellblogg

Fråga!

Kategori: Modellandet

Fick en fråga om vad en gosee och en casting är så jag tänkte jag kunde förklara det lite.
  • Gosee: En gosee är när man helt enkelt träffar en kund för ett framtida jobb. Alltså inte för en speciell plåtning eller visning, utan man träffar till exempel en fotograf för att möjligen göra ett jobb tillsammans någon gång.
  • Casting: En casting är däremot då man träffar en kund för ett speciellt jobb. Alltså om någon ska göra en plåtning eller visning så får modeller komma dit för att kunden ska kunna välja vem som ska få just det jobbet.
  • Fitting: En fitting är när man redan är bokad för ett jobb och man kommer för att prova kläder inför jobbet.
Vet inte om det var den bästa förklaringen men ni förstår säkert lite vad skillnaden är!
Här sitter jag just nu och försöker ta reda på vart alla ställen jag måste ta mig till för gosees och castingar i morgon. Det kommer bli en lång dag...
När jag är klar här ska jag hoppa in i duschen och sen ska jag gå och lägga mig!
Godnatt!

Kommentarer

  • Jonas säger:

    Hej Hanna!

    Vad tycker du om Sara Ziff's Model Alliance i USA? Skulle sådant behövas i Europa också? Hur skiljer sig dessa marknader angående modellers arbetsvillkor?



    http://modelalliance.org/

    http://twitter.com/#!/ModelAllianceNY

    2012-01-26 | 09:25:47
  • bella säger:

    hej vad tar du betalt i timmen för ett modell jobb ??

    2012-02-12 | 22:43:24

Kommentera inlägget här: